Procar 4000 kende een start met intense duels

De eerste wedstrijd van het 29e Procar 4000-kampioenschap werd afgesloten op het racecircuit “Oscar en Juan Gálvez” in Buenos Aires, met de laatste competities van de klassen A en B, die werden gehouden op circuit nr. 8 van 3.380 meter, en die aanboden: zoals in elke evenementshow tijdens de ontwikkeling van de 16 ronden die worden afgelegd.

DE OVERWINNING MAAKTE EEN “DRAAI” EN VERANDERDE DE WINNAAR

Een resultaat dat enkele minuten duurde voordat Agustín Campillay officieel won in de klasse A-finale, nadat de sportcommissarissen van de Metropolitan Federation de startmanoeuvre tussen Gastón Rossi (Ford) die als eerste was gearriveerd en Fabián Battilana (Chevrolet) hadden geanalyseerd, wat een spin veroorzaakte en vertraging bij het starten als tweede, en om deze reden kreeg de Santa Fe-coureur een straf.

Met 26m08s892 werd de coureur uit Marcos Paz (Buenos Aires) uitgeroepen tot winnaar van de eerste finale met de Maxi Lucero Racing Dodge, nadat hij had gesponnen toen hij aan de leiding lag na de vertraging van Diego Chao (Chevrolet) in de eerste ronden, mede door tot een spin, en nog een waaraan hij zelf deelnam in de tiende ronde toen hij de grip verloor in de “La Confitería”-bocht en werd ingehaald door Rossi.

Ezequiel Gómez met Chevrolet was de escort op 1s884, terwijl Jorge Maggini Jr. uit Mendoza op 2s269 Hij voltooide het podium op het podium van Buenos Aires met een hattrick van de vertegenwoordigers van het strijkstokkenmerk. Dan waren er Kevin Costas (Dodge), Battilana, Rossi (hij werd herladen met posities), de kampioen Germán Pietranera (Dodge), Juan Augusto Ronconi (Dodge), de debutant Martín Abdala (Chevrolet) en de ervaren Andrés Kechichian (Ford) .

Opgemerkt moet worden dat de race in het verkeer van de 11e ronde werd geneutraliseerd vanwege de sterke fout van Alejandro Gobetto in “Ascari”, waarbij hij de binnenste vangrail raakte en zijn Chevrolet omver gooide. De Castelar-piloot raakte niet gewond en stond op eigen kracht.

EEN BINOMIAAL VERBONDEN MET OVERWINNING

Met een intens tempo, ondanks een neutralisatie als gevolg van een fout, won de Dodge die is ingeschreven door de broers Martín en Valentín Fuentes de eerste finale van het Procar 4000 Klasse B-seizoen, na 28m27s181 die ze vierden op het podium, samen met de ADZ Racing team.

Halverwege de competitie (ronde acht) werd hij geneutraliseerd met een Safety Car vanwege de fout van de Chevrolet van Maximiliano Di Maio, toen de voorwielophanging kapot ging en hij in de ontsnappingsroute van de vork achterbleef, wat leidde tot zijn assistentie en de pensionering van de plaats voor de veiligheid.

Na de herlancering kon Iván Heredia (die met Dodge in “Pole” startte) de opmars van de auto van de gebroeders Fuentes niet weerstaan. Vervolgens raakte hij betrokken bij een botsing met de Ford van de broers Roni en Roque Caggiano, een manoeuvre die gevolgen had voor zijn auto en hem naar de zevende plaats degradeerde. De auto van José C. Paz Racing bereikte een tijd van 5s832, terwijl de Chevrolet van het duo Facundo Ludueña en Nereo Queijeiro derde werd met 9s996.

Luis Maggini Jr. (Chevrolet) werd vierde, gevolgd door Nelson Castejurry (Chevrolet), Heredia, Fabricio Maggini (Chevrolet), Yamil Dubs (Chevrolet) en Jorge Gargaglione (Chevrolet), die een moeilijk weekend achter de rug hadden in deze eerste race van het jaar.

FORTUNE GAAT DOOR MET WOLVEN

In Procar 2000 blijft Luciano Fortunato de meest ervaren, die opnieuw de grote trofee won en feest vierde aan boord van de SN Racing Opel K180, waarbij hij de 16 ronden op circuit nr. 7 van 2.607 meter aflegde, na 17m36s486.

Oprukkend vanaf de zesde startpositie, Champion wist zich in het eerste kwart van de race te positioneren als escorte voor Pedro Logarzo (Dodge), die hij degradeerde na een neutralisatie veroorzaakt door de fout van het duo Miguel Ramundo en Miguel Picco (Opel).

Logarzo werd vervolgens overtroffen door Nicolás Alonso, de teamgenoot van de winnaar, die tweede werd, die 1s039 bereikte, terwijl Logarzo derde werd op 1s385. De vierde plaats ging naar het duo Guillermo Fortunato met Fabián Gruccio (Opel), waarmee de “poker” voor de Lobanese in de divisie werd afgesloten.

Alexander en Jorge Gargaglione (Dodge) kwalificeerden zich als vijfde en overtroffen Mariano Jorge (Dodge), Gabriel Fontán en Daniel Fariello (Opel) en Héctor Echave (Peugeot) en behaalden daarmee het racetotaal. Matías Gruccio (Opel) kwalificeerde zich na vier ronden.

De volgende presentatie van de categorie is het weekend van 16 en 17 maart weer in Buenos Aires.

admin/ author of the article
Loading...
Feyenoordleven Sport-news